Zespół Szkół nr 2 im. Prymasa Tysiąclecia w Markach
“Od siebie trzeba wymagać najwięcej.” Stefan Wyszyński


PROGRAM COMENIUS

Wizyta studyjna w Polsce

W dniach 18.11 - 22.11.2013 odbyła się wizyta studyjna w Polsce. W wizycie brali udział nauczyciele z Litwy, Łotwy, Turcji, Włoch oraz nauczyciele i uczniowie z Cypru.
 

PREZENTACJA Z WIZYTY STUDYJNEJ W NASZEJ SZKOLE

Prezentacje anglojęzyczne partnerskich szkół, debaty w języku angielskim, szkolenie z zakresu platformy moodle, malowanie bombek, zwiedzanie stolicy, udział w giełdzie zawodów - tak upłynął tydzień uczniom Gimnazjum nr 2.

Wszyscy zostali powitani oraz przedstawieni przez panią dyrektor Elżbietę Piszcz w Zespole Szkół nr 2 w poniedziałek 18 listopada.

Przez tydzień w domach uczniów Gimnazjum nr 2 w Markach mieszkali rówieśnicy z Cypru. Przebywali oni w Polsce wraz z dyrektorami i nauczycielami z Cypru, Włoch, Litwy, Łotwy oraz z Turcji w ramach wielostronnego partnerskiego projektu „Comenius”. W sumie gimnazjum gościło 16 osób. Wszyscy zostali powitani oraz przedstawieni przez panią dyrektor Elżbietę Piszcz, która odbyła się w poniedziałek w Zespole Szkół nr 2. Nie zabrakło przedstawicieli władz miasta. Przybyła pani Sylwia Matusiak, zastępca burmistrza miasta, radni, dyrektorzy mareckich szkół oraz rodzice. Goście mogli obejrzeć przygotowany przez uczniów, na podstawie „Kotów” Andrew Lloyda Webbera, musical o tym samym tytule. Uczniowie przygotowali także część informacyjną na temat państw, z których przybyli goście. Był także czas na zwiedzanie szkoły, a uczniowie z Cypru, razem ze swoimi rówieśnikami z Polski, uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych.

- Na początku było nam bardzo trudno używać języka angielskiego, bo w takim języku rozmawialiśmy z naszymi rówieśnikami. Po tygodniu, często do kolegów z klasy odzywałam się po angielsku - mówi Dominika, uczennica kl. I gimnazjum, która przez tydzień gościła w swoim domu Marię z Cypru. We wtorek w gimnazjum przedstawiciele szkół partnerskich przedstawili prezentacje na temat państw, regionów oraz szkół, z których przybyli. Potem odbyła się debata na temat „Możliwości aktualnego rynku pracy, a zawody przyszłości w regionie, w którym mieszkasz”. Uczestniczyli w niej goście, uczestnicy projektu oraz nauczyciele Gimnazjum nr 2. Obecny był także pan Janusz Werczyński, burmistrz miasta Marki. Wręczył on gościom upominki, które będą przypominały im chwile spędzone w naszym mieście. Po południu młodzież wybrała się do Centrum Nauki Kopernik. W środę uczestnicy projektu Comenius zwiedzali Warszawę. Czwartek to znów czas na dyskusję o możliwościach rynku pracy. W ZS nr 2 odbyła się wtedy „Giełda zawodów”. Gimnazjaliści mogli przyjrzeć się dokładnie jak wygląda praca introligatora, informatyka, mechanika, leśnika, architekta zieleni, kosmetyczki, czy wytwórcy rękodzieła artystycznego. Wszyscy z zaciekawieniem patrzyli także jak wyrabia się bombki choinkowe, a także sami je ozdabiali. W czwartek, po raz kolejny już, młodzież z Cypru uczestniczyła w lekcjach razem z uczniami Gimnazjum nr 2. Było to spore wyzwanie dla uczniów i dla nauczycieli. – Ja dużo dowiedziałam się o naszych państwach partnerskich, wiem, że chciałabym tam pojechać i wiem, co chciałabym tam zwiedzić. Myślę, że ze znajomością języka angielskiego nie będę miała problemów – mówi Ada, uczennica klasy IA, biorąca udział w projekcie Comenius. Piątek goście spędzili poznając kulturę polskiej wsi XIX i XX w gospodarstwie agroturystycznym w Bobrowej Woli. Z przebiegu pierwszej wizyty studyjnej zadowoleni są uczniowie, prowadzący je nauczyciele i czuwająca nad wszystkim dyrektor Elżbieta Piszcz. – Realizacja tego projektu wymagała od nas bardzo dużo zaangażowania, wspólnego działania nauczycieli, rodziców i uczniów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych efektów naszej pracy: doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim, poszerzania wiedzy o krajach partnerskich, nawiązania dobrych relacji między uczestnikami projektu, wzbogacania wiedzy z zakresu orientacji zawodowej. Bardzo nas cieszy fakt, że nasi goście serdecznie wyrażali się o naszej szkole i atmosferze w niej panującej oraz organizacji wizyty.