Zespół Szkół nr 2 im. Prymasa Tysiąclecia w Markach
“Od siebie trzeba wymagać najwięcej.” Stefan Wyszyński


INNOWACJA Z MATEMATYKI I JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Tytuł innowacji: „Matematyka z językiem angielskim za pan brat”

Prowadzący: Anna Ryszawy i Ewa Przetacka

Opis innowacji

Uczniowie często zadają pytanie, czy to, czego się uczą, przyda im się w życiu. W związku z tym głównym celem innowacji jest uświadomienie, jak bardzo przydatna jest wiedza zdobywana w szkole oraz jak można łatwo znaleźć praktyczne powiązania między jej różnymi dziedzinami, np. matematyką i językiem angielskim.

Cele innowacji:

  • kształcenie umiejętności łączenia matematyki z językiem angielskim na różnych płaszczyznach w celu odnajdowania się w realiach współczesnego świata,
  • przedstawienie matematyki jako specyficznego języka – języka logicznego,
  • uczenie i rozwijanie umiejętności wykorzystywania wiedzy matematycznej oraz językowej w sytuacjach z życia codziennego,
  • wykorzystanie komputera, zasobów Internetu, jako narzędzia pracy,
  • rozbudzanie i pogłębianie wiedzy i pasji związanej z językiem obcym i matematyką,
  • kształcenie umiejętności pracy w zespole,
  • przygotowanie uczniów do dobrego zarządzania własnymi środkami finansowymi,
  • kształtowanie umiejętności prezentowania wyników obserwacji w sposób ciekawy i czytelny, a także ich wstępnego analizowania,
  • rozwijanie sprawności rachunkowej i językowej,
  • poznawanie podobieństw i różnic kulturowych,
  • kształtowanie samodzielności,
  • wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.

Nasza innowacja to połączenie nauki z praktyką. Zamawialiśmy już potrawy w restauracji po angielsku, przygotowywaliśmy kalendarze adwentowe i gotowaliśmy. Mierzymy, ważymy i poznajemy praktyczne słownictwo. Wiemy jak zarezerwować pobyt w hotelu i zaplanować wydatki.

Nauce towarzyszy dobra zabawa na przykład w interaktywnym muzeum lub na basenie. Trzeba było jednak najpierw dużo się nauczyć, zapisać po angielsku zakazy i nakazy, znać jednostki objętości oraz słownictwo.

Stawiamy sobie różne wyzwania, sami sprawdziliśmy, jakie informacje można odczytać w języku angielskim wokół nas i ile jest wody w basenie, odmierzając ją galonami i litrami.

Uczniowie pomyśleli również o innych przygotowując ruchomą grę planszową, w którą mogli zagrać uczniowie naszej szkoły. Teraz przygotowujemy małą inscenizację dla młodszych dzieci. Z dużym zapałem tworzymy scenariusz i kostiumy, mamy nadzieję, że dzieci oglądając efekty naszej pracy będą również dobrze się bawić.

przyg. A.Ryszawy i E.Przetacka